diumenge, 13 de desembre del 2015

L’ACOLLIDA SOCIO-LINGÜÍSTICA DE PERSONES NOUVINGUDES

L’ACOLLIDA SOCIO-LINGÜÍSTICA DE PERSONES NOUVINGUDES

A QUI VA DIRIGIT? A persones que treballen o col·laboren en entitats i institucions dedicades a l’acollida i a l’aprenentatge de segones llengües amb persones immigrades, i a estudiants que tenen inquietuds en aquest sector.

OBJECTIUS - Oferir una formació més especialitzada en el camp de l’alfabetització i l’aprenentatge d’una segona llengua amb persones joves i adultes immigrades. - Donar eines i recursos a aquests professionals, ja siguin voluntaris, remunerats o estudiants. - Conèixer metodologies més adients per fer de l’aprenentatge de la llengua una eina pel coneixement de la nostra realitat, tenint en compte les profundes diferències de les persones que atenem des dels nostres serveis o institucions. - Intercanviar experiències sobre les diferents realitats d’aula amb les que ens trobem. - Reflexionar sobre el procés d’ensenyament / aprenentatge de les persones adultes.

CONTINGUTS - ESTEREOTIPS I PREJUDICIS SOBRE LES PERSONES NOUVINGUDES - LLENGÜES I INTERCULTURALITAT - METODOLOGIES D’ALFABETITZACIÓ - EL ROL DEL PROFESSORAT, EL ROL DELS MUNICIPIS, EL ROL DELS CENTRES CÍVICS - IMMIGRACIÓ I MITJANS DE COMUNICACIÓ

DURADA:del 8 de gener de 2016 al 18 de març de 2016 El dia 8 de gener el curs comença a les 17h (consulteu el bloc)

HORARI: els divendres de 17.30-20.30h LLOC: Sala d’actes de l’Hotel d’Entitats, al carrer de la Rutlla 20 de Girona El curs té el reconeixement de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

ORGANITZA Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració entre tres entitats gironines que es dediquen a l’elaboració de materials, a la formació de professionals i a l’atenció de persones estrangeres: Càritas Diocesana de Girona, ACEFIR (Associació Catalana per a l’Educació, la Formació i la Recerca) i Fundació SER.GI.

MÉS INFORMACIÓ: http://acollidasociolinguisticacas.blogspot.com.es/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada