dimecres, 18 de desembre del 2013


Ensenyament i Media Markt signen un conveni per impartir dos cicles d'FP del sector comercial i de màrqueting en modalitat dual


  • L’objectiu de l’acord és potenciar l’FP en l’àmbit comercial i de màrqueting, així com millorar la qualificació professional del sector

  • Aquests itineraris formatius es podran cursar a sis centres arreu de Catalunya
 

El Departament d’Ensenyament ha signat aquest matí un conveni amb l’empresa Media Markt Saturn Administración Espanya per impartir els cicles formatius de grau mitjà de Comerç i de grau superior de Gestió comercial i màrqueting en modalitat dual a diversos instituts de Catalunya. L’objectiu de l’acord és potenciar la formació professional en l’àmbit comercial i de màrqueting, així com millorar la qualificació professional del sector. El conveni l’han signat el director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, i, per part de Media Markt, el president i CEO, Ferran Reverter, i la directora de Recursos Humans, Josefa Solanilla.  
 
Els alumnes que cursin algun d’aquests dos cicles formatius en modalitat dual compaginaran la formació a l’institut i a Media Markt: rebran una part de la formació al centre educatiu i una altra part a través d’una estada a l’empresa, que es formalitzarà mitjançant un contracte laboral o beca. La finalitat és que l’alumnat matriculat pugui compaginar els seus estudis amb una activitat productiva durant la durada del cicle i, d’aquesta manera, aprendre situacions reals de treball, adquirir experiència professional i millorar la seva ocupabilitat.
 
Concretament, els itineraris s’impartiran, en el cicle de grau superior de Gestió comercial i màrqueting, a l’Institut Poblenou de Barcelona, i, en el cicle formatiu de grau mitjà de Comerç, als instituts Agustí Serra i Fontanet de Sabadell, Escola de Treball de Lleida, Francesc Vidal i Barraquer de Tarragona, Santa Eugènia de Girona i Thos i Codina de Mataró.  L’alumnat, un cop finalitzats aquests estudis, a banda del títol de tècnic en el cicle formatiu –d’acord amb la modalitat estudiada–, obtindrà el diploma per part de Media Markt que acredita el desenvolupament del projecte formatiu.
 
Amb la signatura del conveni, Media Markt oferirà als joves estudiants una formació continuada durant un any als establiments que la companyia té arreu de  Catalunya o a les oficines centrals, situades al municipi de El Prat de Llobregat. El període de la formació pràctica serà entre l’abril de 2014 i el juny de 2015. A banda, Media Markt col·laborarà amb els instituts per establir d’una borsa de treball per millorar la inserció laboral de l’alumnat i facilitarà la utilització de les seves instal·lacions a alumnes i professors del centre educatiu. També proporcionarà personal expert al centre com a suport tècnic i d’assessorament del professorat de la família professional de comerç i màrqueting.
 
Amb aquest acord, Ensenyament adapta l’oferta d’FP dual a les necessitats de les empreses i millora l’ocupabilitat dels alumnes. Així mateix, el Departament  d’Ensenyament es compromet, a través dels instituts implicats, a donar suport, informar i assessorar sobre els processos de reconeixement acadèmic al personal de l’empresa Media Markt que compti amb experiència laboral i/o formació contínua impartida per la pròpia empresa.
 
Media Markt, empresa fundada al 1979, és actualment líder a Espanya i Europa en el sector de la distribució de productes d’electrònica de consum, entreteniment i electrodomèstics. Actualment, Media Markt té presència a totes les províncies espanyoles, amb 72 establiments, a més de la botiga on-line. I en l’àmbit europeu, la companyia compta amb un total de 708 establiments ubicats a 15 països.

Font: www.gencat.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada